Asssalammualikum w.b.t….

Alhamdulillah masih punya waktu untuk menghadapi kehidupan ini..just random thoughts..kebosanan dan keletihan membuat bunga dip…bunga dip ni sangat cantik…dah banyak sekarang contributor2 yang tak kedekut ilmu mengajar cara membuat bunga dip J bolehla kalau nk mencuba…J

last weekend pergi KL. Erm so that time Malaysia havoc dengan perhimpunan Bersih..jalan sangatlah jammed..kadang-kadang saya fikir..ke mana hala tuju politik Malaysia. Frankly speaking, susah nak percaya orang-orang politik. Ketelusan dalam pilihan raya, then bila menang.. amanah yang diberi akhirnya kalah dengan kegilaan kuasa untuk kepentingan masing-masing. Saya percaya, generasi muda yang kadang-kala ibarat endah tak endah sebenarnya melihat dari jauh serta menilai dan menunggu ke mana pengakhirannya. Kadang-kadang terfikir juga betulke Malaysia Negara berdemokarasi?

Even berita di dada akhbar juga dimanipulasi…erm entahla….hidup ni senang kalau ingat tuhan….takut pada tuhan…takkan semua ini terjadi kalau takutkan tuhan..ingatan buat diri sendiri juga..

Apa-apa pun…saya sangat berharap YB yang islam khasnya dapat soroti kembali niat dan matlamat mereka amembantu rakyat. Moga mereka tak lupa tentang amanah yang Allah berikan. Kelak pemimpin juga punya tanggungjawab besar di akhirat..

Dari Abu Dzar, Jundub bin Junadah dan Abu Abdul Rahman, Muaz bin Jabal r.a, dari Rasulullah SAW, sabdanya : " Bertaqwalah kepada Allah di mana saja engkau berada. Iringkanlah perbuatan jahat itu dengan perbuatan baik, mudah-mudahan yang baik itu akan memadam yang jahat. Dan berperangai kepada manusia dengan dengan perangai yang bagus. " wallahualam…take care.have a nice day!!

Wednesday, July 13, 2011 at 12:42 AM , 2 Comments