bahagia yang dicari..

assalammualaikum w.b.t

dalam kehidupan ini banyak perkara yg kita inginkan..apa sebenarnya kebahagiaan yg dicari?

kata dr danial, kecemerlangan yg hakiki adalah kecemerlangan kemuncak yang tidak memerlukan kecemerlangan lain selepas itu.

"tiap-tiap jiwa akan merasai mati.dan sesunguhnya pada hari kiamat akan disempurnakan pahalamu.sesiapa yang dijauhkan dr neraka dan dimasukkan ke dalam syurga maka dia telah beruntung.kehidupan di dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan" surah al-imran :185

dulu satu ketika, bila org kata umat islam walau macam mana pun dosanya,selagi berpegang pd syahadah akan masuk syurga selepas terima azab bg perbuatan mungkar di dunia. selalu terfikir,tapi..jika dibayangkan ribu tahun lamanya bersamaan setahun di dunia. ya allah tak sanggup menghadapi kepedihan azabmu.ya allah jangan kau pesongkan hati kami setelah Kau berikan hidayah kepada kami ya allah..hanya keredhaanMU yang kami dambakan.mohon permudahkan ya allah..tak ingin rasa walau sekejap kepedihan itu..

panas sikit pun tak tahan kt dunia ni:( tp kadang-kadang fikir...mustahil tak akn ada dosa yang dilakukan sebab saya manusia biasa..betapa banyaknya maksiat yang dilakukan terhadapMu..ya allah bantulah diri ini, permudahkanlah segala urusan kami dalam mencari jalan untuk mencapai redhaMU..dan yang pasti bahagia yang dicari satu kemuncak yang pasti di kehidupan abadi hanyalah syurga yang hakiki..kerana di situ tiada lagi wujudnya kejahilan selepas itu, keadaannya kekal abadi..tiada lagi kemiskinan selepas itu dan..kegembiraannya berkekalan..

Thursday, November 4, 2010 at 8:11 AM

0 Comments to "bahagia yang dicari.."