thanks allah

assalammualaikum w.b.t..

it's already 3 days we've started our class. Now i'm a 3rd yr medical student in USM!can't believe it.pejam celik2 dah 3rd yr and i'm 21 this coming 30th august.dh 2 dekad bernafas di bumi allah.but can you imagine...apa yg kita dah wat dlm masa 20thn ni..amalan?erm jauh skali cukup. what we think is i want to get more and more..anything what we've dream for.without realize that allah dah caturkan segalanya buat kita..sometimes rasa mcm eh akan mati ke nnt?i mean...krg skali mengingatkan mati..apa yg kita rancang,is anything what we want in our life...entahlah...i'm wondering..hope allah selalu bersama kita at every single moment in our life.

1 month spending time at home, nothing much interesting. banyak perkara yang berlaku..no need to be spicific i guess..dan saya begitu pasti allah sedang menguji saya. janganlah Kau mendugaku dengan dugaan yang tidak terpikul oleh ku ya allah. but allah knows the best for everyone.pernah tak kita fikir..kita kadang-kala mempersoalkan segala apa yang terjadi dalam hidup kita.seolah-olah kita tidak redha dengan apa yang berlaku.and it happened to me for quite some times.rasa di hati memang nak meletakkan segalanya pada allah.tp kadang2 kita umpama tidak yakin dengan tuhan. takut...ntahla...

saya menjadi amat takut.takut utk menghadapi masa depan.tapi sy berbalik kepada 'setiap hari adalah milikmu',usah kau melihat ke belakang. let's bygone be bygone. kita manusia sering kali merisaukan apa yang akan terjadi pada esok hari.impian kita letakkan setinggi langit kerana pada kita 'aku belum puas menikmati hidup,aku ingin lebih daripada apa yang aku ada sekarang'. tapi ternyata situasi ini sedikit sebanyak membuatkan kita lupa pada pencipta mungkin,kita lupa dia adalah sebaik2 pencatur kehidupan. saya masih mencari apa erti 'redha',sometimes i really sure,the word 'redha' is just a word that i could easily say it. to feel it?it's still far..far.. away.

hmmm feel sleepy..semoga allah membantu kita, mari sama-sama kita renungkan..selamat beramal..

Tuesday, July 7, 2009 at 11:37 PM

0 Comments to "thanks allah"