it's the end of 4th year..

assalammualaikum w.b.t

alhamdulillah..4th year saya berakhir lebih kurang 2 minggu yang lepas. suka, duka...esak tangis...sedih dan gembira semua telah saya lalui...banyak perkara yang berlaku...banyak juga keputusan saya yang menimbulkan tanda tanya dan isu-isu yang kadang-kala saya juga tidak faham pucuk pangkalnya. rasa sedih dan marah bukan kepalang..namun semua tidak dilepaskan..

sebab sangat memikirkan hati dan perasaan orang lain daripada perasaan sendiri..susahkan jadi orang yang memendam perasaan. kadang-kadang niat kita untuk tak memburukkan keadaan if we throw everything we've kept inside for so long...tapi yang sebaliknya pula berlaku..jadi, saya belajar...ada certain perkara yang kita tak boleh guna pakai as silence is the best...sometimes it turns the other way round..and that silence will kill us from inside...erm...faham tak?

so, dalam sesuatu perkara, saya tak rasa dengan mendiamkan diri akan membuatkan orang lain faham apa yang kita mahukan, kita mahukan orang melupakan atau berlapang dada as what we did...just let the things go with the flow..but..tanpa memberitahu pada orang lain apa yang kita rasa...orang lain tak kan tahu...dan disitulah banyak spekulasi yang akan ditimbulkan...dan akhirnya...salah faham yang dari awal sudah timbul akan berlanjutan sehingga ke akhirnya..

erm...moga saya dapat sentiasa berlapang dada dalam setiap perkara..berlapang dada yang saya pupuk moga dapat terus bertahan...sebab saya sudah dapat rasakan kemanisan berlapang dada ini...masalah yang ada tidak lagi menghantui kita..rasa marah dan sedih dalam sekejap kita dapat buangkan ia jauh2...kerana dengan berlapang dada, kita akan sentiasa berpaut pada allah, memohon kepadanya semoga dipermudahkan segala urusan..jika ujian yang datang...kita akan mencari DIA yang sentiasa bersama kita hamba-hambaNYA...

saya harap ia juga dapat memberi inspirasi kepada orang lain...berlapang dadalah sentiasa...dan elakkan rasa negatif terhadap org lain...kerana rasa negatif hanya akan membebankan jiwa dan hidup kita.

minggu depan saya akan memulakan elektif saya di sebuah hospital. dengar kata, doktor dan nurse kat sana garang-garang..huhu...sy dapat posting medikal..hurm...saya harap ia takkan menjadi kenangan paling pahit sepanjang saya bergelar pelajar perubatan..semoga allah permudahkan...:) have a nice day!!

Saturday, June 4, 2011 at 4:37 PM

2 Comments to "it's the end of 4th year.."

Posted by Anonymous ( June 5, 2011 at 12:38 PM )

semoga berlapang dada n think positive selalu....

insyaallah..tq :)